گروه معماری بنیستا

هزینه بازسازی خانه

هزینه بازسازی خانه از جمله مواردی به‌شمار می‌آید که میبلغ ثابتی ندارد و برای هر خانه باتوجه به سال ساخت و سایر عوامل دیگر نیز متفاوت می‌باشد. اما قیمت آن هرچقدر هم که محاسبه گردد نسبت به هزینه خرید خانه یا زمین و ساخت خانه بیشتر نخواهد بود، بازسازی خانه ازجمله کارهای بهینه در هزینه، زمان و استفاده از فضای خانه به‌شمار می‌آید. آن‌ هنگام که دغدغه‌های ساخت‌وساز یا هزینه‌های خرید‌ و فروش یک خانه‌ی مسکونی فکر‌ و ذهن شما را مشغول کرده است، بهترین راه و ایده بازسازی خانه به شیوه و دلخواه خود می‌باشد. شما می‌توانید بازسازی خانه خود را به تیم مجرب و متخصص بسپارید تا کار را به بهترین نحو با توجه به سلیقه‌‌تان ارائه نماید.

عوامل تاثیرگذار برهزینه بازسازی خانه

از عواملی که بر هزینه بازسازی خانه تاثیر می‌گذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در ابتدا باید آگاه از هدف خود در بازسازی خانه باشید اگر خانه را برای اجاره دادن بهتر یا فروش بیشتر بازسازی می‌نمایید، به‌علاوه می‌توان گفت به بازسازی خانه از بُعد سرمایه‌گذاری درنظر می‌گیرید یا اگر برای ایجاد فضایی امن و پر از آرامش محیط زندگی خود را بازسازی می‌کنید یا لوکس یا مدرن یا کلاسیک بودن یک فضای داخلی برایتان اهمیت دارد، باتوجه به تمام این موارد نوع متریال انتخابی و راه و روش بازسازی به‌مراتب فرق می‌کند.
  • از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت بازسازی سال ساخت خانه می‌باشد اگر خانه کلنگی یا بسیار مستهلک و فرسوده است هزینه‌ی بیشتری را باید برای بازسازی آن بپردازید چراکه فرسودگی تا زیربنای ساختمان نفوذ کرده است این فرسودگی می‌تواند لوله‌ها و سیم‌کشی‌ها را دربر بگیرد و حتی چاه خانه غیرقابل استفاده شود، دیوارها آن استحکام سابق را نداشته باشند. هرچه یک ساختمان سال ساخت آن کم‌تر باشد بازسازی آن هزینه‌ی کم‌تری را نیز خواهد داشت.
  • متراژ و مساحت ساختمان در میزان قیمت بازسازی آن بسیار تاثیر دارد، خانه‌هایی با متراژ بالاتر هزینه‌ی بازسازی آن، نوع انتخاب متریال‌های آن نسبت به خانه‌هایی با مساحت کم‌تر به‌مراتب بیشتر خواهد بود.

می‌توان گفت که نوع کار به‌عبارتی سبک کار برای بازسازی خانه تاثیر زیادی روی قیمت آن خواهد داشت، سبک بازسازی مدرن یا کلاسیک و حتی مجلل و مینیمال و سایر موارد با انواع متریال‌های مختلفی که در آن به‌کار می‌رود و زمانی که برای آن صرف می‌شود متفاوت می‌باشد.

هزینه بازسازی منزل بنیستا

هزینه بازسازی خانه در کدام بخش‌ها بیشتر است؟

بازسازی خانه در بخش آشپزخانه از زیرسازی کار گرفته تا قسمت ظاهر که شامل کابینت و کاشی‌ها و سینک‌ها می‌باشد قیمت آن متفاوت است. به‌طوری که اگر کارشناس پس از بررسی تشخیص دهد که فرسودگی تا زیرسازی آن یعنی لوله‌ کشی‌ های آشپزخانه پیش رفته است، به‌ مراتب هزینه بازسازی خانه به مراتب بیشتر خواهد بود.

بعضی از بازسازی خانه‌ها نیاز به تخریب قسمتی از دیوار یا  سقف دارد در این‌ صورت یک کارشناس با دقت کافی این‌ کار را انجام می‌دهد چرا که تخریب بی‌ هدف یا تخریب اشتباه دیوار و سقف موجب دوباره کاری می‌ گردد. اگر در بازسازی خانه خود سرویس بهداشتی را نیز به آن اضافه کرده باشید یا سرویس بهداشتی خانه‌ تان بعد از بررسی کارشناس، نیاز به بازسازی داشته باشد، باتوجه به متراژ کوچک آن درظاهر هزینه‌ی کمی به‌همراه دارد اما اگر شیرآلات یا عایق‌ها یا قسمت کف سرویس بهداشتی و حتی توالت آن عوض شود هزینه‌ ی زیادی را دربر خواهد داشت چراکه هر کدام قیمت خرید و هزینه دستمزد متفاوتی را به‌همراه خواهند داشت.

در بازسازی پذیرایی، کارشناس مربوطه فضا را بررسی می‌نماید و باتوجه به فرسودگی‌های موجود و نیازهای شما برای تغییر و نوع سبک انتخابی در ایجاد فضایی بهتر اقدام به خرید متریال‌های مربوطه و بازسازی فضای پذیرایی می‌نماید که باتوجه به تمام این‌موارد قیمت آن متفاوت می‌باشد.

مدیریت هزینه بازسازی خانه

مجموعا شما می‌توانید هزینه بازسازی خانه خود را با توجه به بودجه‌‌ و براساس نیاز و سبک مورد پسند خود مدیریت نمایید. اما احتمال اینکه تمام موارد موجود از کنترل شما خارج شود زیاد است، بهتر این است که کار را به یک کاردان یعنی یک تیم بازسازی بسپارید، این تیم مدیریت و هماهنگی تمام کارها را باتوجه به بودجه شما در دست می‌گیرد و درآخر کار را بدون گرفتن هزینه‌ای اضافی به شما تحویل می‌دهد.

باید توجه داشته باشید که با تیم اجرا یک قرارداد قانونی منعقد کنید تا چیزی برخلاف میل‌تان تغییر نکند و کم‌ و کاستی‌هایی ایجاد نشود. به‌علاوه در انتخاب تیم بازسازی از افرادی که در این کار تجربه داشته‌ اند مشورت و راهنمایی‌ های لازم را گرفته تا بتوانید پروسه‌ی بازسازی را با تیمی قوی و بی‌دغدغه طی کنید.

ارسال نظر