گروه معماری بنیستا

نمای آپارتمان لوکس

نمای آپارتمان لوکس همانند لباسی بسیار زیبا و مجلل بر تن ساختمان قرار می گیرد و چهره ای خاص به آن می بخشد. یک نمای لوکس و لاکچری دربردارنده عناصری خاص است که کاملا هنرمندانه ظاهر ساختمان را در دربر می گیرد. اگر درصدد ایجاد نمای بسیار لوکس و لاکچری برای آپارتمان خود هستید لطفا تا انتهای مطالب همراه ما بمانید و با ویژگی های یک نمای لوکس بیشتر آشنا شوید.

نمای آپارتمان لوکس چه تاثیری بر بافت غالب شهرها دارد؟

به کار بردن نمای آپارتمان لوکس تاثیر بالقوه ای در ظاهر و بافت معماری یک شهر می‌گذارد. زیرا امروزه مخصوصا در شهرهای بزرگ ساختمان های ویلایی اغلب جای خود را به مجتمع های آپارتمانی بخشیده اند و می توان گفت که در آینده ای نزدیک مجتمع های مسکونی و ادارای و تجاری چندین طبقه بافت غالب شهر ها و کلان شهرها را در بر می گیرد. بنابراین هر چقدر نمای آپارتمان لوکس تر باشد چهره شهر نیز جذاب تر و لوکس تر به نظر می رسد.

البته علاوه‌بر بافت شهر نمای آپارتمان لوکس بر خود مجتمع نیز تاثیر گذار بوده و هر چقدر که لوکس تر باشد به طبع زیباتر بوده و بیشتر مورد پسند و اقبال عمومی قرار می گیرد.

به هر حال یک نمای لوکس و خاص به نوعی جلوه آپارتمان را ارتقا می بخشد و زمانی که قصد دارید بنابر دلایلی اقدام به فروش و یا اجاره آن کنید کارتان بسیار راحت پیش خواهد رفت.

نمای آپارتمان لوکس بنیستا

طراحی نمای لوکس آپارتمان

نمای مجتمع های آپارتمانی  نیز همانند ساختمان های ویلایی در سبک و طرح های مختلفی قابل اجرا بوده و محدودیتی از نظر انتخاب طرح مورد نظر برای نمای یک بنای آپارتمانی وجود ندارد. در واقع آن چیزهایی که  برای انتخاب طرح یک ساختمان آپارتمانی معیار قرار می گیرد شامل میزان بودجه، سلیقه کارفرما و قوانین شهرداری است.

بنابراین باید بگویم که انتخاب نمای مناسب برای مجتمع های آپارتمانی وابسته به عوامل مختلفی است. همچنین در مواردی که مجتمع آپارتمانی فاقد مالک واحد باشد یا به عبارت دیگر مالکیت آن متعلق به چندین نفر باشد، وجود اتفاق نظر برای طرح انتخابی نیز مهم بوده و باید در حین انتخاب طرح مورد توجه باشد.

همانطور که مستحضر هستید، طرح های بسیار مختلفی برای اجرای نمای ساختمان وجود دارد. طرح های نظیر کلاسیک روم، کلاسیک سنتی، مدرن و غیره که انتخاب هر کدام از آن‌ها وابسته به عواملی هستند که در ابتدا همین مبحث به آن ها اشاره شد. البته ناگفته نماند که انتخاب طرح‌ های سبک مدرن برای نمای ساختمان آپارتمانی رایج تر بوده و معمولا لوکس‌ تر به نظر می رسد.

با استفاده از چه متریال های می توان یک نمای آپارتمان لوکس طراحی کرد؟

برای طراحی و اجرای نمای آپارتمان لوکس از نظر انتخاب نوع متریال شما چندان محدودیتی ندارید. بنابراین انتخاب هر کدام از متریال های رایج مورد استفاده برای نما نظیر چوب، رنگ مخصوص, انواع سنگ ها، کامپوزیت، شیشه و غیره ندارید. البته نا گفته نماند که نوع متریال با نوع سبک انتخابی رابطه مستقیمی دارد. به عنوان مثال اگر شما سبک کلاسیک روم را برای نمای آپارتمان خود انتخاب کنید، باید از انواع سنگ تراورتن و یا مرمر برای استفاده نماید. اما برای طرح های مدرن دست شما بازتر بوده و می توانید از یک نوع متریال نظیر عناصر فلزی که امروزه با طرح های بسیار لوکس و مدرن در بازار وجود دارند استفاده کنید و یا آنکه چند نو متریال نظیر سنک به همراه شیشه یا آجر با چوب را انتخاب کنید.

آیا اجرای نمای آپارتمان لوکس نیاز به اخذ مجوز دارد؟

طراحی نمای آپارتمان لوکس در هر مرحله برای هر کارفرمایی مطابق با یک سری اصول می گیرد. در واقع اولین گامی که شما برای اجرای نمای مورد نظر خود باید بردارید مجوز شهرداری است. امروزه بنابر دلایلی قوانین وصف شده است که شهرداری مطابق با آن قوانین شهرداری نمی تواند مجوز اجرای برخی از نماها را صادر کند. بنابراین قبل از دیدن تدارک و خرید مصالح ابتدا به دنبال اخذ مجوز باشید و پس از دریافت مجوز به سراغ مرحله اجرا بروید.

البته توصیه ما در این باره این است که از افراد کاردان و با تجربه برای نماسازی ساختمان و مجتمع آپارتمانی خود استفاده کنید تا در کنار هزینه ای که برای این منظور صرف می کنید به آن چیزی که مطلوب دل‌تان است برسید.

البته از آنجایی که مهندسان معمار و طرحان با تجربه در این حرفه به صورت مستمر در حال فعالیت هستند، پیشنهاد طرح های را به شما می دهند که دارای منع قانونی نباشند. این امر فرایند اخذ مجوز از شهرداری را نیز برای شنا راحت تر می کند.

نتیجه گیری

اجرای نمای آپارتمان لوکس معمولا تفاوت چندانی با اجرای نما برای ساختمان های دیگر ندارد و اگر شما تصمیم به انتخاب یک نمای لوکس برای ساختمان خود دارید می توانید سبکی را که به نظرتان جذاب و زیباتر و همچنین لوکس تر است، انتخاب کنید. منتهی نکته مهم در این باره این است که سبک و طرحی را انتخاب کنید که با شرایط مالی و ساختار کلی ساختمان شما مطابقت داشته باشد. همچنین توصیه می کنیم که در این زمینه از توصیه و راهنمایی های فعالان این حوزه قافل نبوده و حتما از نقطه نظرات و راهنمایی آن ها نیز حهت انتخاب طرح خود بهره ببرید.

ارسال نظر