گروه معماری بنیستا

مراحل بازسازی ساختمان های اداری و استانداردهای قانونی آن- بنیستا

مراحل بازسازی ساختمان های اداری

همانند تمامی پروژه های ساختمانی و عمرانی باید مطابق با قوانین و رعایت استانداردهای مورد نیاز برای اجرای آن پیش برود. بازسازی ساختمان های قدیمی مسکونی و اداری یکی از پروژه های مهم ساخت و ساز است که در مراحل اجرای آن نباید از قوانین مهم موجود در این رابطه سرپیچی کرد. لطفا با ما همراه شوید تا با هم مروری بر مراحل بازسازی ساختمان های اداری داشته باشیم.

مراحل بازسازی ساختمان

مراحل بازسازی ساختمان های اداری

همانند هر پروژه ساختمانی دیگر در قوانین مربوطه تعریف شده است که باید پیمانکاران، مطابق با همان قوانین این فرایند مهم را پیش ببرند. بنابراین رعایت مراحل بازسازی ساختمان های اداری و انجام پروژه به صورت مرحله به مرحله علاوه بر آنکه موجب ایجاد نظم در کار می شود؛ در کیفیت کار نیز موثر بوده و نتیجه آن، همان چیزی خواهد شد که کارفرما انتظارش را دارد.

البته باید متذکر شویم که مراحل بازسازی ساختمان های اداری تفاوت چندانی با مراحل بازسازی دیگر ساختمان های قدیمی و کلنگی نداشته و تقریبا پروسه بازسازی همگی بناها در یک قالب با قوانین یکسانی طی می شود. تنها تفاوتی که بین بازسازی ساختمان اداری و دیگر ساختمان ها وجود دارد بازسازی دکوراسیون داخلی آن ها است.

به هر حال دکوراسیون داخلی ساختمان های اداری باید جنبه رسمی تر داشته و بخش های داخلی آن نیز باید با نوع فعالیت ادراه مذکور کم و بیش همخوانی داشته باشد. به نحوی که علاوه بر مدرن تر شدن فضای داخلی آن موجب خلاق شدن کارمندان آن اداره نیز بشود.

بررسی مراحل بازسازی و مرمت ساختمان های اداری

جهت انجام دقیق مراحل بازسازی ساختمان های اداری، شما باید قبل از هر چیزی با یک کارشناس خبره و با تجربه در این زمینه، مشورت نموده و با راهنمایی هایی که از جانب او دریافت می کنید  فرآیندهای قانونی اجباری و اختیاری را از هم تفکیک کنید.

سپس با یک پیمانکار قرارداد بسته و از او بخواهید  مطابق با قوانین و تصمیمات شما ساختمان اداری مورد نظر را مورد بازسازی قرار دهد. به طور کلی مراحل بازسازی ساختمان های اداری به شرح زیر است.

  • اخذ مجوز

اخذ مجوز برای شروع هر فرآیندی در ساخت و ساز از جمله ملزومات مهم این صنعت بوده که بازسازی بنا چه در املاک اداری و چه مسکونی نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته در بازسازی بنا تمامی اقدامات نیاز به اخذ مجوز نداشته و عملیاتی هایی که صاحب ملک قبل از انجام آن ها باید از مراجع صالح مجوز اخذ نمایند تعریف و تعیین شده است.

بنابراین صاحبان املاک اداری پس از دریافت مشاوره با کارشناسان این حوزه باید برای اقداماتی که بازسازی آن‌ ها نیاز به دریافت مجوز دارد، مجوز دریافت نمایند.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی ساختمان چقدر است؟

هزینه دکوراسیون داخلی

  • تعیین موقعیت ها

دومین گام در بازسازی ساختمان های اداری تعیین موقعیت ها است. هنگامی که شما بابک پیمانکار بازسازی ساختمان قرارداد می بندید باید موقعیت های ساختمان اداری مذکور را تعیین کرده و از او بخواهید با رعایت ضوابط حاکم، موقعیت های مورد نظر را هنگام بازسازی در نظر داشته باشد.

پیمانکار نیز باید محیط بنا را تقسیم بندی کرده و به صورت جداگانه جهت تعیین موقعیت های لازم متراژ نماید. به هر حال یک محیط اداری نیاز به فضاهای جداگانه ای دارد که این فضاها باید منطبق با شخصیت افرادی که قرار است در آن اعمال وظیفه نمایند طراحی و بازسازی شوند.

  • تعیین نور ورودی

یکی از مراحل بازسازی ساختمان های اداری، که بسیار حائز اهمیت است تعیین سمت و سوی نور ورودی تمام اتاق های موجود در ساختمان اداری است. سپس با توجه به آن نور پردازی داخلی انجام می شود.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری 

  • ساخت کتابخانه

ساختمان های اداری اغلب محیط های فرهنگی هستند که، همواره نیاز به احداث کتابخانه و یا بایگانی برای نگهداری مدارک مهم و پرونده ها دارند. بنابراین این نکته نیز یکی از مراحل بازسازی ساختمان های اداری محسوب می شود که باید در توافقات صورت گرفته بین کارفرما و پیمانکار لحاظ گردد.

  • نصب پرده و پارتیشن

نصب پرده و پارتیشن یکی دیگر از مراحل بازسازی ساختمان های اداری است که باید هم شما و هم پیمانکاری که کار را به آن واگذار می کنید به آن توجه نماید.

شاید تصور شما در این رابطه، این است که نصب پرده و پارتیشن یک اقدام ساده و بی اهمیت است. اما باید یادآوری کنیم که نصب پارتیشن و پرده در بازسازی ساختمان های اداری یک امر مهندسی و فنی بوده و باید به طور دقیق انجام گیرد.

نتیجه گیری

اولین مراحل بازسازی ساختمان های اداری، با مشورت کارشناسان این حوزه شروع شده و باید با در نظر گرفتن تمام قوانین و استاندارهای حاکم بر بازسازی ساختمان های کلنگی و قدیمی پیش برود.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد بازسازی ساختمان اداری خود را دارید، جهت انجام دقیق نقشه های مد نظر خود نیاز به کسب مشاوره از کارشناسان وارد این حوزه دارید.

ارسال نظر