گروه معماری بنیستا

طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک چیست؟ متفاوت با سبک کلاسیک

طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک ، یکی از سبک های پر طرفدار طراحی نمای داخلی منازل است که اساس و پایه آن نوآوری و خلاقیت می باشد. به طور کلی این سبک دکوراسیون داخلی متشکل از یک مجموعه واحد بوده که شخصیت ها نقش کلیدی در این سبک دارد. اگر شما نیز در زمره طرفداران همیشگی این سبک از دکوراسیون داخلی قرار دارید، به شما توصیه می کنیم جهت شناخت بیشتر و بهتر با ما همراه بمانید تا با هم مروری بر تعریف و ویژگی های آن داشته باشیم

طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک چه نوع سبکی است؟

جهت تعریف سبک طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک ترجیح می دهیم در ابتدا به سراغ تاریخچه ظهور و پیدایش آن برویم. طبق شواهد و قرائن موجود می توان مدعی شد که تاریخچه ظهور این سبک طراحی داخلی به دوره رنسانس روم و یونان باستان بر می گردد. این سبک در قرن هجدهم میلادی شکل گرفت و از آن زمان تاکنون مورد توجه و عنایت مردم قرار دارد. نماد اصلی این سبک طراحی دکوراسیون اصلی شیک بودن و با شکوه بودن بوده و به همین دلیل ابزار و طرح های به کار رفته در آن تماما لوکس و عیانی هستند.

جهت ارائه یک تعریف علمی و دقیق از سبک طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک باید بگویم که سبک نئوکلاسیک ترکیبی از تمایلات سنتی با ویژگی‌ها مدرن است. به عبارت دیگر در سبک نئوکلاسیک طراح با تلفیق دو حالت مدرن و کلاسیک یک منظره جذاب و دوست داشتنی برای زندگی خلق می ‌کند. تمامی اشخاصی که شاد زیستن را دوست دارند به ناخود آگاه به سمت این سبک دکوراسیون داخلی تمایل دارند.

زیر این سبک ترکیبی از دنیای رنگ ها بوده و یک محیط کاملا شاد و پر انرژی را برای زندگی کردن ایجاد می کند. این سبک تقریبا بر گرفته از سبک کلاسیک سنتی است. منتهی برخلاف سبک کلاسیک سنتی که فقط رنگ های سفید و روشن را دربر دارد، ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی در آن نقش کلیدی ایفا می کنند. به طور کلی طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک یکی از سبک های محبوب در طراحی و چیدمان منازل بوده و بسیار زیبا و دوست داشتنی است.

سبک کلاسیک چه تفاوتی با سبک نئوکلاسیک دارد؟

همانطور که در مطلبی قبلی نیز گفتیم سبک نئوکلاسیک برگرفته از سبک کلاسیک است. اما یک سری تفاوت هایی بین این دو سبک طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که منجر به متفاوت شدن آن‌ ها از یکدیگر شده است. یکی از تفاوت های مهم طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک با کلاسیک استفاده از رنگ ها است. به نحوی که در دکوراسیون کلاسیک فقط از رنگ های سفید و‌ بسیار شاد استفاده می شود.

اما در دکوراسیون نئوکلاسیک استفاده از رنگ ها هیچ حد و مرزی نداشته و شما می توانید مطابق با سلیقه خود از ترکیب انواع و اقسام رنگ در دکوراسیون محیط زندگی خود با انتخاب این سبک استفاده نماید. البته نگفته نماند که ترکیب رنگ ها دارای اصول خاصی بوده و از عناصر مینیمال در آن استفاده شده و عنصر مهم ساده بودن نیز در آن لحاظ می‌شود.

نمایش تصویر طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک بنیستا

مهمترین ویژگی‌های طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک چیست؟

سبک طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک یکی از سبک های مهم در هنر طراحی دکوراسیون داخلی بوده که همواره طرفداران خاص زیادی در دنیا دارد. این سبک دربردارنده ویژگی و شاخص های خاص خود بوده و جهت طراحی دکوراسیون منزل به این سبک باید همواره در مدار چهارچوب آن عمل کرد.

یکی از مهمترین ویژگی های این سبک رعایت تناسبات هندسی کلاسیک در کنار عملکرد گرایی معاصر است. به عبارت دیگر در این سبک طراحی، از نمادهای معماری و دکوراسیون کلاسیک با چاشنی نور پردازی نوین به وفور استفاده می شود. همچنین استفاده از ترکیب مبلمان کلاسیک یا عناصر مدرن نیز در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی بسیار باب بوده و حاصل ترکیب این مورد ایجاد فضاهایی بسیار دوست داشتن و لوکس است. دیگر ویژگی های مهم این سبک طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک به شرح زیر می باشد.

      • مورد استفاده قرار گرفتن شیشه، سنگ، بتن، چوب و دیگر عناصر خلق شده از فلزات مختلف
      • استفاده از انواع و اقسام رنگ ها نظیر کرم، طلایی، بنفش، قرمز، فیروزه و غیره
      • استفاده از عتیقه جات بسیار گران قیمت و تاریخی
      • استفاده از اشیاء لوکس و گران قیمت
      • استفاده از مبلمان مخمل عیانی
      •  استفاده از ابزار روشنایی شیک و لوسترهای لوکس و بلند

      نتیجه گیری

      طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک یکی از سبک های دکوراسیون داخلی است که عناصر اصلی آن ترکیب انواع و اقسام رنگ با رعایت اصول خاص ترکیب و همچنین تلفیق سبک کلاسیک با ابزار مدرن و شیک است. تاریخچه پیدایش این سبک طراحی دکوراسیون داخلی به قرن هجدهم میلادی بر می گیرد. اگر شما هم جزو علاقمندان این سبک طراحی داخلی هستید و دوست دارید محیط زندگی خود را مطابق با این سبک طراحی کنید، به دلیل نیاز به تجربه و تخصص برای اجرای این طرح می توانید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

ارسال نظر