گروه معماری بنیستا

طراحی دکوراسیون داخلی دندانپزشکی ، معرفی دیزاین های جدید

طراحی دکوراسیون داخلی دندانپزشکی از آن جهت که بیماران وقت زیادی را در آن صرف می کنند نسبت به سایر مراکز بهداشتی و درمانی اهمیت بیشتری دارد. همچنین به دلیل درد آور بودن کشیدن و ترمیم دندان مطب دندانپزشکی مکانی استرس زا برای بیماران به شمار می رود. به همین دلیل باید طراحی آن به نحوی صورت گیرد که بیمار در آن احساس آرامش کند. در ادامه مطالب ما قصد داریم در رابطه با طراحی درست دندانپزشکی صحبت کنیم. اگر جزو آن دسته از دندانپزشکانی هستید که پی به اهمیت و تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی دندانپزشکی در حرفه خود برده آید و اکنون به دنبال طراحی اصولی مطب خود هستید پیشنهاد می دهیم تا انتهای مطالب با ما همراه بمانید.

پیش نیازهای طراحی حرفه ای و اصولی مطب دندانپزشکی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی دندانپزشکی ارتباط تنگاتنگی با فرایند درمان بیماران و مراجعین به کلنیک های تخصصی دندانپزشکی دارد. به همین دلیل باید به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی صورت بگیرد.

بنابراین جهت طراحی موفق کلینیک دندانپزشکی لازم است که شما قبل از هر چیزی در زمینه طراحی، چیدمان، نورپردازی و علم رنگ شناسایی اطلاعاتی را داشته باشید. به همین دلیل است که طراحی دکوراسیون داخلی دندانپزشکی اغلب جزو فعالیت های فنی و تخصصی بوده و باید به وسیله طراحان حرفه‌ای صورت بگیرد.

اما اگر شما مصمم هستید که این فعالیت تخصصی‌ را خود به شخصه انجام دهید، باید علاوه بر داشتن استعداد نسبی در زمینه طراحی با موارد ذکر شده نیز کم و بیش آشنا باشید تا بتوانید چیدمان مطب خود را در حد قابل قبولی به اجرا بگذارید.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

مطب دندانپزشکی نیز همانند همه مطب های دیگر باید دارای چندین بخش باشد که بخش اصلی آن قسمت داخلی و اتاق کار شما است. طراحی این بخش به دلیل اجرای فرایند درمان در آن هم برای خود شما و هم بیمار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید به نحوی صورت بگیرد که مملو از آرامش باشد.

البته طراحی سالن انتظار هم باید متناسب با شرایط خاص خود صورت بگیرد. منتهی از نظر درجه بندی سطح اهمیت، طراحی اتاق درمان از اهمیت بیشتری برخوردار است. به هر حال طراحی تمامی فضاهای مطب دندانپزشکی باید متناسب با کاربردی که دارند صورت بگیرد.

مطب دندانپزشکی محل حضور افراد مختلف با شخصیت ها و سن و سال مختلف است. بنابراین باید در طراحی آن همه جوانب در نظر گرفت شود. در واقع یک طراح حاذق و کاربلد در حین طراحی فضای داخلی مطب همه جوانب را در نظر گرفته و فقط بر روی گزینه و مورد خاصی تمرکز نمی کند. زیرا در غیر این صورت طراحی مطب فقط برای عده ای خاص جذاب و مطلوب بوده و در بازه وسیع تری فاقد کارایی خواهد بود.

همچنین بخوانید : بازسازی آپارتمان های کوچک با روشی بسیار خلاقانه

طراحی دکوراسیون داخلی دندانپزشکی بنیستا

اهمیت اجرای درست و اصولی طراحی داخلی کلینیک مطب دندانپزشکی در چیست؟

هنگامی که طراحی دکوراسیون داخلی دندانپزشکی به صورت فنی و تخصصی صورت می گیرد، علاوه بر آنکه بر میزان مهارت و عکس العمل شما تاثیر می گذارد، بیماران زیادی را نیز به سمت مطب شما می کشاند. زیرا همه مردم فضاهای آراسته و مرتب را دوست داشته و در درون خود دارای میلی هستند که به ناخودآگاه آن ها را به سمت چنین فضاهایی می کشاند.

بنابراین مریضی که در اولین تجربه درمان در مطب شما آرامش و راحتی مطلوب در حین درمان را احساس کنید، مطمئنا شما را به عنوان پزشک همیشگی خود انتخاب کرده و هر باری که احساس کند نیاز به درمان دارد به سوی کلنیک دندانپزشکی شما می آید.

البته ما منکر میزان تجربه و سطح تخصص شما نیستیم. به عبارت دیگر در هر مطلب که بیمار خدمت بهینه تری را دریافت کند از آن راظی بوده و همواره انتخاب اولش همان خواهد بود. به این ترتیب می توانیم نتیجه بگیریم که  طراحی اصولی دکوراسیون داخلی دندانپزشکی مکمل تخصص شما بوده و لازمه ارائه خدمت بهینه و درمان درست به بیماران می باشد.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی

به هر حال شما دندانپزشک عزیز جهت طراحی درست و اصولی خود باید از المان های متعددی کمک بگیرید. یکی از مهمترین موارد موثر اجرايی طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی بهره گرفتن از عناصر طبیعی نظیر نورپردازی طبیعی، استفاده از گل‌ های زیبای طبیعی و تابلوهای هنری تصاویر طبیعت و موارد مشابه دیگر است.

البته عناصر و المان های مد نظر در برای استفاده در طراحی باید به نحوی باشد که تناسب استاندارد طراحی بین آن ها رعایت شود. به عبارت دیگر نباید در هر زمینه ای افراط و یا تفریط داشت زیرا این امر آسیب زیادی به طراحی اصولی مطب شما خواهد زد و فضای مشوش و ناآرامی را ایجاد خواهد کرد.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ، طراحی و اجرا به سبک های مدرن دنیا

نتیجه گیری

طراحی دکوراسیون داخلی دندانپزشکی بسیار مهم بوده و هر دندانپزشکی جهت دستیابی به اهداف خود، نیاز دارد که به این مقوله توجه ویژه داشته باشد. ما هرگز قصد جسارت به شما پزشکان حوزه دندانپزشکی را نداریم و بر این باور هستیم که دارای هوش و ذکاوت بالایی بوده و جایگاهی که هم اکنون در آن قرار دارید نیز گواه این واقعیت است.

اما واقعیت دیگری نیز وجود دارد که مطابق با آن هر حرفه ای باید به واسطه متخصص خود صورت بگیرد. همانطور که ارائه خدمات دندانپزشکی در حوزه تخصص شماست. انجام امور طراحی در زمینه طراحی و دکوراسیون نیز در حوزه تخصص طراحان و تحصیل کرده های این حوزه بود و شما هرگز قادر نیستید با کیفیتی که یک طراح چیدمان مطب شما را انجام می دهد این کار را انجام دهید.

ارسال نظر