گروه معماری بنیستا

طراحی داخلی کافی شاپ

طراحی داخلی کافی شاپ از جمله مواردی است که بر کیفیت جذب مشتری تاثییر گذار بوده و اگر به درستی صورت بگیرد به شما کمک خواهد کرد کسب و کار خوب و پر رونقی داشته باشید. به همین دلیل این موضوع باید کاملا تخصص و کارشناسی شده صورت بگیرد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به طراحی داخلی فضای کافی شاپ خود دارید پیشنهاد می دهیم تا انتهای مطالب همراه ما بمانید تا گریزی بر اصول حاکم بر این امر داشته باشیم.

جهت طراحی داخلی کافی شاپ به صورت استاندارد چه باید کرد؟

کافی شاپ محلی است که مردم به منظور صرف نوشیدنی به آن به آنجا رجوع می کنند به همین دلیل لازم است که طراحی فضای داخلی آن به شکلی صورت بگیرد که به مشتری آرامش القا کند. بنابراین علاوه بر تدارکاتی که برای تهیه نوشیدنی لحاظ می شود، باید برای طراحی داخلی آن نیز جهت جلب نظر مشتری در کنار افزایش کیفیت نوشیدنی اهمیت داد. در ادامه مطالب ما برخی از اصول حاکم بر طراحی داخلی کافی شاپ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فراهم کردن فضایی آرام

یکی از مهمترین لازمه های یک کافی شاپ موفق داشتن فضای آرام است. به نحوی که موجب القای آرامش به مشتری شود. البته منظور ما از آرامش ایجاد فضایی بی سرد و بی روح نیست. بلکه در کنار آرامش هیجان، نشاط و پویایی نیز مهم بوده و این چند عنصر نام برده باید به نوعی با آرامش تلفیق شود.

همچنین طراحی داخلی کافی شاپ به نحوی پیش برود که فضای آرام، اما نشاط بخش حاصل تلفیق باشد. همپنین باید متذکر شویم که فضای آرام بخش فضایی است که مشتری از ظاهر و نحوه چیدمان کافی شاپ انرژی مثبت دریافت کند.

باید فضای کافی شاپ دارای کیفیت فضا باشد

کیفیت فضا نیز از جمله اصول مهم حاکم بر فضای کافی شاپ است که در طراحی آن باید مورد توجه قرار بگیرد. در واقع کیفیت فضا همان همان چیزی است که یک کافی شاپ را نسبت به سایر مرکز هم کیش خود ممتازتر و خاصتر می کند.
خاص بودن را همه دوست دارند منتهی رسیدن به آن کار آسانی نبوده و هر کسی از عهده آن بر نمی آید. به همین دلیل است که همیشه فقط عده ای خاص در این باره موفق عمل می کنند.
به منظور ایجاد فضای با کیفیت، لازم است که از عناصر مختلف که برای تزئین فضا کاربردی هستند کمک گرفت. به عنوان مثال تابلوهای نقاشی مجسمه های خاص و زیبا یا انتخاب طراحی سنتی نیز از جمله مواردی است به خاص بودن و کیفیت فضا می افزاید.

انتخاب مکان مناسب برای کافی شاپ

در کنار طراحی داخلی کافی شاپ انتخاب محیط مناسب برای آن نیز مهم بوده و نیاز است که این امر از نظر دور نماند. به هر حال انتخاب مکان هایی که از مسیر عبور و مرور مردم دور هستند به هیچ عنوان رفتار عاقلانه ای نبوده و مسلما تاثیرات منفی بارزی بر رونق این کسب و کار می گذارد.

استفاده از منابع طبیعی

استفاده از منابع طبیعی در طراحی داخلی کافی شاپ نیز از جمله معیارهایی است که خواسته و ناخواسته بر کیفیت کسب کار حرفه کافی شاپ داری تاثیرات مثبت خوبی خواهد گذاشت. بنابر این در فرایند طراحی داخلی کافی شاپ این امر نیز نباید از نظر دور بماند.

همچنین لازم است که با به کار بردن یک سری ترفندهای خلاقانه اقدام به ایجاد عناصر طبیعی در فضای داخلی کافی شاپ کرد. البته به کار بردن چنین خلاقیت هایی در فضای داخلی کافی شاپ که در فضای داخل شهر قرار دارد کمی تخصصی بوده و کمتر کسی می تواند یک ایده جذاب و کاربردی در این زمینه ارائه بدهد.
به همین دلیل بهتر است برای بهره بردن از چنین ایده ای از افرادی که در زمینه طراحی داخلی دارای تخصص هستند کمک گرفت. مثلا ایجاد یک پاسیو کوچک و قرار دادن گل های زیبا و طبیعی در آن فضای زیبا و طبیعی به محیط کافی شاپ خواهد بخشید.

توجه به استانداردهای طراحی

طراحی داخلی کافی شاپ نیز همانند هر ساختمان دیگری دارای یک سری استانداردهایی است که مسلما تخطی از آن استانداردها در فرایند طراحی اخلال ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل این مورد نیز جزو آن دسته از مواردی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد تا نتیجه کار خوب و قابل قبول باشد.
به عنوان مثال هنگامی که طراحی کافی شاپ مطابق با استانداردها صورت نگیرد محل قرار گیری میز و صندلی و نحوه چیدمان کافی شاپ به شکلی پیش خواهد رفت که حتی مسیر رفت آمد مشتریان به آن با اخلال مواجه خواهد بود.

بهره بردن از سبک سنتی در طراحی کافی شاپ

امروزه در طراحی داخلی کافی شاپ استفاده از عناصر سنتی نظیر دیوارها بسیار نتیجه بخش بوده و موجب می شود فضای کافی شاپ گرما و صمیمیت بیشتری را دربربگیرد به همین دلیل بسیاری از افراد در طراحی آن از المان و عناصر سنتی به صورت گسترده کمک می گیرند.

نتیجه گیری

طراحی داخلی کافی شاپ همانند دیگر حوزه ها از اهمیت خاصی بر خوردار بوده و اگر آنچنان که باید صورت نگیرد بازتاب منفی زیادی بر این حرفه خواهد گذاشت. به همین دلیل است که همواره سپردن کار طراحی داخلی این فضا به تیم هایی که در این زمبنه دستی بر آتش دارند توصیه می شود. یک کافی شاپ اگر به صورت استاندارد طراحی شود همه عناصر آن در محل درست خود قرار گرفته و در نتیجه جو آرامبخش و مفرحی بر فضای آن حاکم می‌شود.

ارسال نظر