گروه معماری بنیستا

طراحی داخلی شوروم

کلیه صاحبان یک نمایشگاه یا گالری برای اینکه بتوانند یک محیط کاری خارق‌العاده و جذاب داشته باشند، باید طراحی داخلی شوروم را برای محیط کار خود انجام دهند. این طراحی توسط معماری‌های به‌روز و با استفاده از مصالح کاملاً طبیعی انجام می‌شود. اگر شما هم جز افرادی هستید که قصد دارید یک محیط کار زیبا و جذاب را برای شغل خود ایجاد کنید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

طراحی داخلی شوروم چگونه است؟

معمولاً محیط‌ها یی که اندازه بسیار بزرگی ندارند را با استفاده از طراحی شوروم به یک مکان کاربردی و جذاب تبدیل می‌کنند. در یک نوع مکان کوچک نمی‌توان با قراردادن دیوار و درب یک اتاق جداگانه را به وجود آورد. در این مواقع معماران با استفاده از دیوارهای نیمه شفاف و انواع مبلمان جداسازی می‌شوند. با استفاده از انواع کمدها، دیوارهای مشبک تزیینی و … می‌توان یک محیط کاری مدرن و کاربردی را به وجود آورد.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

طراحی داخلی شوروم برای چه فضاهایی مناسب است؟

معمولاً برندهای شناخته شده برای فروش محصولات انحصاری خود از طراحی داخلی شوروم استفاده می‌کنند. ممکن است تنها یک محصول در طراحی شوروم برای نمایش وجود داشته باشد. این موضوع می‌تواند علاوه بر ایجاد حس خاص بودن محصول در مشتری، موجب فروش بیشتر آن نیز شود. بهتر است بدانید این طراحی داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا جهت به نمایش گذاشتن محصولات خاص در یک نمایشگاه باید یک طراحی خاص و خلاقانه نیز صورت گیرد. به‌ طور کلی می‌توان از این طراحی دکور در نمایشگاه‌ها، مزون‌های های لباس، اداره و… استفاده کرد.

طراحی داخلی شوروم بنیستا

یک طراحی زیبا با دکور شوروم

از طراحی داخلی شوروم معمولاً در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. اولین چیزی که هنگام ورود مشتری توجه او را به خود جلب می‌کند، طراحی دکور نمایشگاه است. قطعاً ورود به یک نمایشگاه یا فروشگاهی که کاملاً حرفه ای طراحی شده باشد، جذاب خواهد بود. هیچکس تمایل ندارد وارد یک فروشگاه کسل کننده و یکنواخت شود. شما با طراحی داخلی شوروم، می توانید چیدمان خود را مطابق روز انجام دهید و یک طراحی ایده آل داشته باشید. برخی از نکاتی که می‌تواند در طراحی داخلی بهتر شوروم تاثیر گذار باشد عبارتند از:

  • فضای خود را باز جلوه دهید

قطعاً بازدید از محصولات در نمایشگاهی که فضای باز دارد، بهتر صورت می گیرد و محصولات بیشتر خود را نشان می دهند. شما می‌توانید با استفاده از چند آینه فضای خود را باز جلوه دهید. زیرا با قرار دادن آینه ها در زوایای مناسب، محیط نمایشگاه به خوبی منعکس خواهد شد. ارتفاع سقف در طراحی شوروم بسیار حائز اهمیت است و درصورتی‌که ارتفاع بیشتر باشد، اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان تجاری

  • به نورپردازی اهمیت دهید

نورپردازی مناسب، یکی از نکات کلیدی در طراحی داخلی شوروم است. بهتر است شما به سراغ تجهیزاتی بروید که نور را منعکس می کنند. همچنین شما می‌توانید برای محصولاتی که اهمیت زیادی دارند، نور های کانونی ایجاد کنید. این اقدام می‌تواند موجب جلب توجه مشتریان شما شود. قرار گرفتن پنجره های بزرگ و عریض در طراحی شوروم، می‌تواند استفاده از نور طبیعی خورشید را به حداکثر برساند.

  • فضایی را برای راه‌ رفتن مشتریان خود ایجاد کنید

نحوه عبور مشتری در فروشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. ازاین‌رو باید شما چیدمان خود را به‌گونه‌ای انجام دهید تا مشتریان بتوانند از میان کلیه محصولات شما عبور کنند و به‌راحتی آن‌ها را مشاهده نمایند. چیدمان محصولات خود را به‌گونه‌ای انجام دهید تا هنگامی که فروشگاه شما شلوغ شد، در نمایشگاه ترافیک به وجود نیاید.

همچنین بخوانید : بازسازی منزل مسکونی 

  • به پخش موسیقی اهمیت دهید

مطالعات روانشناسی نشان داده است که میان پخش موسیقی در فضای نمایشگاه و الگوهای خرید مشتریان رابطه مستقیم و مثبتی وجود دارد. شما می توانید چند آهنگ را آزمایش کنید و ببینید که کدام یک از این موسیقی ها برای محصولات نمایشگاه شما، بهتر است.

  • تبلیغات خود را برجسته سازید

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی داخلی شوروم اهمیت دارد، نمایش تبلیغات شما است. قراردادن تابلوهای طبقاتی دیجیتال و کاغذی در طراحی نمایشگاه می‌توانند بر میزان فروش نمایشگاه تأثیر مستقیمی بگذارد.

  • ورودی نمایشگاه را خلاقانه طراحی کنید

یک ورودی زیبا که با پانل‌های چوبی و رنگ‌های ترند سال طراحی شده است، می‌تواند بسیار جذاب باشد. شما می‌توانید در ورودی نمایشگاه یک منطقه کوچک انتظار را با استفاده از قفسه‌های چوبی و گیاهان سبز طراحی کنید.

همچنین بخوانید : بازسازی نمای بیرونی ساختمان 

سخن پایانی

در طراحی داخلی شوروم و معمولاً از متریال خام و طبیعی که بافت‌های متفاوتی مانند پارچه، سیمان، چوب، فلز دارند، استفاده می‌شود. این طراحی می تواند برای یک نمایشگاه بسیار کاربردی و مفید باشد. زیرا مشتریان می توانند محصولات را از نزدیک مشاهده و محصولات مورد پسند خود را خریداری نمایند. اما آنچه اهمیت دارد این است که این طراحی باید به یک تیم کاردان و ماهر سپرده شود تا به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. گروه معماری بنیستا ارائه دهنده انواع مختلف طراحی های دکوراسیون داخلی است. پس اگر به دنبال یک طراحی شوروم کاملا خلاقانه و کاربردی هستید، تنها کافی است به تیم بنیستا اعتماد کنید. جهت برقراری ارتباط می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید,

ارسال نظر