گروه معماری بنیستا

روند بازسازی ساختمان اداری

ساختمان‌ های اداری با توجه به کاربرد خاص خود حائز اهمیت می باشند. بازسازی، نیازی ضروری برای بسیاری از ساختمان های اداری به شمار می رود. بعضی از ساختمان ها در اثر گذر زمان،  رفت و آمدهای مکرر و مراجعه مشتری ها دچار آسیب شده و به بازسازی نیاز دارند. با مراجعه به افراد متخصص می توان روند بازسازی ساختمان اداری را به بهترین شکل و در کمترین زمان انجام داد. اگر شما هم قصد بازسازی ساختمان اداری خود را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل بازسازی ساختمان اداری

بازسازی ساختمان اداری می‌تواند به دلایل مختلفی انجام شود که مهمترین آنها عبارت است از:

۱- جذب مشتری

ساختمان اداری که دارای ظاهری مطلوب و زیبا باشد تاثیر زیادی در جلب توجه مشتری دارد. معمولا افراد بر این باورند که مکان هایی که دارای ظاهری لوکس و زیبا هستند، خدمت رسانی بهتری نسبت به سایر مکان ها دارند. به همین دلیل ساختمان اداری که ظاهری مطلوب دارد با جلب توجه افراد باعث جذب مشتری بیشتری می شود.

۲- فرسودگی ساختمان

فرسودگی ساختمان های اداری به مرور زمان و رفت و آمد های زیاد به وجود می آید. فرسودگی ظاهری نامطلوب به ساختمان می دهد و باعث می شود که مشتریان کمتری جذب شوند. در هر ساختمان قسمت هایی وجود دارد که بیشتر از قسمت های دیگر دچار فرسودگی می شود، این قسمت ها باید در روند بازسازی ساختمان اداری در اولویت قرار داشته باشند.

از جمله فرسودگی های متداول ساختمان اداری می توان به پوسیدگی سقف و دیوارها، تعویض شیرآلات ساختمان، ترمیم لوله های آب و سیم های برق اشاره نمود. اگر در این ساختمان ها بازسازی انجام نشود فرسودگی گسترش یافته و ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

۳- افزایش بهره وری

یکی دیگر از دلایل روند بازسازی ساختمان اداری بهتر شدن روحیه ی کارکنان است. در بازسازی ساختمان های اداری، استفاده از گیاهان و رنگ های شاد و همچنین نورپردازی مناسب موجب شادابی کارکنان می شود. در نتیجه کارکنان برخورد بهتری با مراجعه کننده دارند و بهره وری کار افزایش می یابد.

۴- تغییر کاربری ساختمان اداری

گاهی اوقات به دلیل کمبود جا و یا تصمیم مدیر، ممکن است بخشی از ساختمان اداری نیاز به تغییر کاربری داشته باشد. برای نمونه ممکن است به دلیل افزایش کار و کمبود جا، مدیر تصمیم بگیرد که انبار ساختمان را به دفتر کار تبدیل کند، در این زمان، در روند بازسازی ساختمان اداری، به بازسازی نیاز خواهد بود.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری و دفتر کار

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان بنیستا

 ترتیب مراحل روند بازسازی ساختمان اداری

۱- مشاوره با متخصصان

پیش از شروع بازسازی باید با متخصصان فعال در این زمینه صحبت کنید تا بازسازی ساختمان اداری با برنامه ریزی و اهداف مشخص آغاز شود.

۲- بازدید از ساختمان

پیمانکار یا متخصص انتخابی شما باید از ساختمان بازدید کند تا میزان فرسودگی و بخش های لازم برای بازسازی را مشخص نماید. در این مرحله می توانید اولویت های خود را به پیمانکار ارائه دهید.

همچنین بخوانید : طراحی نمای بیرونی مجتمع

۳- برآورد هزینه ها

پیمانکار با توجه به بخش های فرسوده و آسیب دیده، مساحت ساختمان و با در نظر داشتن مصالح مورد نیاز، هزینه های بازسازی ساختمان اداری را برآورد می کند. درجه کیفی مصالح تاثیر ویژه ای بر هزینه ها دارد و می تواند توسط مشتری یا پیمانکار انتخاب گردد.

۴- عقد قرارداد با پیمانکار

در صورتی که توافقات اولیه انجام شود، بین کارفرما(مشتری) و پیمانکار قراردادی منعقد می شود. در این قرارداد باید روند بازسازی ساختمان اداری به همراه تمامی تعهدات پیمانکار و کارفرما درج شود.

۵- برنامه ریزی

برنامه ریزی به منظور شروع عملیات بازسازی و به پایان رساندن آن انجام می شود. در یک برنامه ریزی باید حداقل و حداکثر زمان تحویل ساختمان، پیش بینی شود.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

۶- انجام عملیات

انجام عملیات با تخریب بخش های فرسوده آغاز می شود. بازسازی تمامی بخش ها باید با رعایت اصول ایمنی و به ترتیب انجام شود. به طور مثال برای بازسازی سرویس بهداشتی یک ساختمان باید ابتدا عایق کاری کف و دیوارها انجام شود و سپس کاشی کاری و نصب تاسیسات انجام گیرد.

۷- بازدید نهایی در روند بازسازی ساختمان اداری

پس از اتمام روند بازسازی ساختمان اداری ، پیمانکار از کارفرما می خواهد که از ساختمان بازدید کند و تاییدیه نهایی را اعلام نماید. کارفرما در این قسمت از کار باید تمامی جزئیات مندرج در قرارداد را بررسی کند و در صورت مشاهده مغایرت، از پیمانکار بخواهد که اصلاحات را انجام دهد.

ارسال نظر