گروه معماری بنیستا

دیزاین خانه های کوچک

اکثر افرادی که در خانه های کوچک ایرانی زندگی می‌کنند، همیشه در ذهن خود دغدغه چیدمان وسایل خانه و دکوراسیون داخلی را دارند. در ادامه مطلب درباره اصول دکوراسیون و دیزاین خانه های کوچک صحبت خواهیم کرد، و چند دکوراسیون خانه های کوچک را معرفی خواهیم کرد تا برای دکوراسیون خانه های کوچک‌تان ایده های بیشتری داشته باشید و از آنها استفاده کنید تا از حداکثر فضای موجود خانه‌تان استفاده کنید.

به دلیل اینکه فضای موجود در این خانه ها بسیار کوچک و محدود است، نمی توان از هر وسیله ایی که دوست دارند و یا هر چیدمانی استفاده کرد و حتی فضای کافی برای استفاده از وسایل مختلف در آشپزخانه و کمد ها نیز وجود ندارد و برای نگهداری این وسایل دچار مشکل می‌شوند.

نکات مورد توجه برای طراحی و دیزاین خانه های کوچک

برای اینکه در خانه های کوچک امروزی بتوانیم راحت تر زندگی کنیم، باید با برخی از اصول طراحی، روش ها و تکنیک های چیدمان خانه کوچک آشنایی داشته باشیم و از آنها متناسب با شرایط خانه بهره ببریم و استفاده کنیم.

در یک خانه کوچک به تبعیت از مساحت خانه احتمالا اتاق خواب ها، پذیرایی، آشپزخانه، و سرویس‌های بهداشتی نیز کوچک هستند. که بسیاری از طراحان این خانه ها را تک خوابه یا حتی بدون اتاق خواب طراحی میکنند و از این فضا برای پذیرایی و نشیمن استفاده می کنند تا پذیرایی و نشیمن بزرگ تری داشته باشند. اما بعضی دیگر از طراحان نیز ترجیح می‌دهند پذیرایی متوسط یا کوچک داشته باشند اما نقشه خانه دو خوابه باشد.

بنابراین هر خانه‌ی تراژ پایینی با توجه به سلیقه و نظر طراح، طراحی خاص و ویژه خودش را دارد، پس چیدمان و دیزاین خانه های کوچک امروزی باید اصولی و با همفکری طراحان دکوراسیون انجام شود.

نکات مورد توجه برای دیزاین  منزل های کوچک با پذیرایی و نشیمن نقلی

نکته ایی که مهم است و در دیزاین خانه ها با پذیرایی کوچک باید به آن توجه شود این است که  خانه را بیش از حد با وسایل بی استفاده پر نکنید. اصلاحا تیر و تخته نباشد. برای مثال اگر خانه‌تان پذیرایی کوچکی دارد و فضای کافی برای مبلمان هفت نفره را ندارد، به خرید مبل سه نفره اکتفا کنید. پذیرایی را خیلی شلوغ نکنید و اجازه دهید خانه نفس بکشد.

نکته دیگری که بسیار مهم است و در فضاهای کوچک باید رعایت شود نور محیط است.اگر در پذیرایی پنجره بکار برده نشده است، حتما با نور لوستر و لامپ این کمبود نور را جبران کنید. حواستان باشد که استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون های کوچک باعث میشود آن محیط کوچک تر نشان داده شود و توصیه نمی شود.

دیزاین خانه های کوچک بنیستا

دیزاین خانه های کوچک با آشپزخانه جمع و جور

آشپزخانه قلب خانه است و فضایی بسیار کاربردی و پر استفاده است. به همین دلیل ممکن است کوچک بودن آشپزخانه اندکی زندگی را سخت کند و آسایش‌تان را کم کند. بنابراین دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه کوچک اهمیت بسیار بیشتری نسبت به فضاهای دیگر دارد.

پیشنهاد ما این است که اول از همه کمی عادت های زندگی خود را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس اندازه استفاده‌تان از آشپزخانه، این فضا را برای خودتان شخصی سازی کنید. برای مثال اگر اکثر اوقات غذای بیرونی و حاضری می خورید، یک آبچکان کوچک کناری برای‌تان کافی است. و احتیاجی به آبچکان بزرگ دیواری بالای سینک ندارید. پس میتوانید بالای سینک بجای آبچکان کابینت نصب کنید تا فضای بیشتری برای وسایل در آشپزخانه کوچک تان داشته باشید.

اگر جز آن دسته از افراد هستید که غذا خورد در آشپزخانه را ترجیح می‌دهید، می توانید کانتر را به شکلی طراحی کنید که بتوانید از کانتر آشپزخانه به عنوان میز نهار خوری نیز استفاده کنید.

استفاده از رنگ ها برای دیزاین خانه های کوچک

حواستان باشد که در کنار اهمیت دادن به کاربردی بودن و استفاده حداکثری از فضا، توجه به زیبایی را فراموش نکنید. نکته مهمی که وجود دارد این است که برای طراحی فضاهای کوچک باید توجه زیادی به انتخاب رنگ ها و بافت  ها کرد. استفاده از رنگ های تیره در دیزاین خانه های کوچک آنها را کوچکتر و دلگیر نشان می دهد.

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق خواب منزل های کوچک

برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک و استفاده حداکثری از فضا می توانید از ایده هایی مانند تخت خواب تاشو و یا میز تحریر تاشو استفاده کنید.

ارسال نظر