گروه معماری بنیستا

دکوراسیون به سبک اروپایی

دکوراسیون به سبک اروپایی امروزه نقش بسیار پررنگی در طراحی داخلی منزل ما ایرانی ها پیدا کرده است. این نقش بی دلیل نیست و ریشه در یک سری جذابیت ها دارد که در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با این جذابیت ها صحبت کنیم. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به دکوراسیون به این سبک هستید، لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دکوراسیون به سبک اروپایی دارای چه ویژگی هایی است؟

دکوراسیون به سبک اروپایی دارای چیدمان بسیار متنوع و در عین حال ساده است. همچنین در این سبک از دکوراسیون با ترکیب رنگ و نور مناظر بسیار جالب و جذابی خلق می شود. به عبارت دیگر در دکوراسیون به سبک اروپایی رنگ آمیزی و نورپردازی دو معیار مهم و اصلی برای طراحی به شمار می رود. به همین دلیل دو معیار ذکر شده در اولین درجه اهمیت قرار دارد.

به طور کلی خانه هایی که دارای دکوراسیون به سبک اروپایی هستند، نور و رنگ به شکلی مورد استفاده قرار می گیرند که جلوه ای بسیار خاص و بی نظیر را به فضا می‌بخشند.

است البته در سایر سبک ها نیز رنگ و نورپردازی دارای اهمیت می باشد. منتهی در دکوراسیون به سبک اروپایی این دو مهره به شکل محسوسی مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی ویژگی بخش های مختلف دکوراسیون به سبک اروپایی به شکل زیر است.

  • کف خانه

کف خانه در دکوراسیون به سبک اروپای با استفاده از موکت کاری سنتی آمریکا از لب‌به‌لب دیوار پوشش داده می شود. همچنین استفاده از کف پوش های چوبی سخت نیز یکی از ایده های بسیار جالب و پر کاربرد در طراحی کف خانه به سبک اروپایی هست که به چشم می‌خورد.

  • چیدمان مبلمان

نحوه چیدمان مبلمان در دکوراسیون به سبک اروپای به نحوی است که یک صندلی تکی یا یک مبل بسیار زیبا و خاص تک نفره را انتخاب کرده و در کنار ست مبلمان قرار می‌دهند. سپس یک تابلو بزرگ نیز در پشت آن نصب می شود. همچنین یک آباژور ایستاده  به همراه یک میز و چند کتاب ترکیبی اروپایی به کار برده می شود.

  • نورپردازی

نورپردازی در دکوراسیون به سبک اروپایی نیز سبک خاص خود را دارد. به نحوی که لوستر و چراغ های تزیینی جایگاه خاصی در آن دارد. به عبارت دیگر جهت طراحی دکوراسیون به سبک اروپایی لوستر جزو اولین گزینه‌ها برای داشتن خانه ای شیک است که به ذهن خطور می‌کند.

معمولاً لوسترهای که در دکوراسیون به سبک اروپای  استفاده می‌شود اغلب از  نوع سقفی بلند هستند. البته ناگفته نماند که استفاده از آباژور و چراغ دیواری به منظور روشن کردن قسمتی خاص که نور لوستر برای روشن کردن آن فضا کافی نیست و یا به هر نحوی به آنجا نمی رسد نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

بنابراین در قسمت ‌های مختلف خانه از چراغ های تزیینی و آباژور نیز استفاده می‌شود. البته برخی افراد نیز ترجیح می دهند به جای استفاده از چراغ تزیینی دیواری از آباژور های ایستاده در کنار مبل ها استفاده کنند که این شیوه نیز جذابیت و زیبایی خاص خود را در طراحی دکوراسیون به سبک اروپایی به نمایش می‌گذارد.

  • طراحی سالن پذیرایی

معمولاً سالن پذیرایی در دکوراسیون به سبک اروپای بسیار ساده است. زیرا اروپایی ها برخلاف ما ایرانی ها برای پذیرایی سالن پذیری خود کلی هزینه روی دست خود نمی گذارند. در واقع یکی از مهمترین و بارزترین ویژگی های طراحی سالن به سبک اروپایی عدم استفاده از اکسسوری ها و همچنین لوازم تزئینی لوکس و گران قیمت است.

معمولاً عناصر مهم برای طراحی سالن پذیرایی در سبک اروپایی یک دست مبلمان و یک میز ناهارخوری است. البته گاهی اوقات نیز بعضی از افراد ترجیح می‌دهند از یکسری دکوری های کوچک برای افزودن جذابیت به محیط استفاده کند.  معمولاً رنگ طلایی در طراحی اتاق پذیرایی به سبک دکوراسیون اروپایی نقش ویژه‌ای دارد. مثلاً استفاده  از مبلمان هایی طلایی یا ابزاری که دارای رگه هایی از این رنگ هستند در سالن‌های پذیرایی اروپایی به وفور به چشم می خورد.

  • آشپزخانه

آشپزخانه در دکوراسیون به سبک اروپایی نیز دارای ویژگی‌ های خاص خود است و همچون سبک های ایرانی آشپزخانه جایگاه ویژه‌ای در طراحی منزل دارد.  به عبارت دیگر در این سبک نیز آشپزخانه جزو ملزومات اولیه طراحی به شمار می رود.

استفاده ه از جزیره برای آشپزخانه در دکوراسیون اروپایی بسیار رایج است. به همین دلیل اغلب منازلی که به سبک اروپایی طراحی می‌شوند یک  جزیره در جلوی آشپزخانه دارند. همچنین استفاده از میز ناهار خوری در آشپزخانه های اروپایی بسیار رایج است. آویزان کردن یک‌ لوستر آویز طلایی نیز جزو دیگر آلمان های مهم در آشپزخانه خانه‌های اروپایی بوده و به وفور به چشم می خورد.

  • اتاق خواب

در طراحی داخلی به سبک اروپایی اتاق خواب پر از سادگی بوده و از به کار بردن هرگونه لوازم اضافی و غیر ضروری در فضای اتاق خواب خودداری می شود در واقع مهمترین عنصر در اتاق خوابی که به سبک اروپایی طراحی شده است خلوت بودن و سادگی آن است.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب ارائه شده می توان نتیجه گرفت که در طراحی هایی که به سبک اروپایی صورت می‌گیرد مهمترین معیار سادگی آن است. در واقع در طراحی های صورت گرفته به سبک اروپایی همه چیز بر مدار سادگی می چرخد. یکی از دلایل عمده علاقه بسیاری از افراد به این سبک طراحی جذابیت بالای آن در کنار طراحی ساده است. بنابراین اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که طراحی ساده به سبک اروپایی را دوست دارید باید از خرید اکسسوری ها و لوازم تزئینی گران قیمت حتی المقدور خودداری کنید.

ارسال نظر