گروه معماری بنیستا

بازسازی منازل مسکونی

بازسازی منازل مسکونی یک پروسه فنی و مهندسی پر هزینه می باشد که به منظور مستحکم و به روزتر کردن منازل مسکونی قدیمی صورت می گیرد. معمولا قیمت و کیفیت دو مقوله بسیار مهم در این پروسه است که می توان آن ها را مکمل یکدیگر خواند. در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با بازسازی منازل مسکونی و موضوعاتی که با این مبحث رابطه دارند صحبت کنیم‌ ، لطفا شما نیز تا انتهای این مقاله با ما را همراه بمانید.

بازسازی منازل مسکونی

اصول بازسازی منازل مسکونی

بازسازی منازل مسکونی همچون دیگر پروژه های بازسازی ساختمان اصول و قاعده خاص خود را داشته و باید مطابق با مقرارت کلی این فعالیت انجام گیرد. اولین و مهمترین اصل در بازسازی منازل مسکونی نوع پوشش دیوارها است. برای پوشش دیوارها در بازسازی منازل مسکونی گزینه های متعددی پیش روی پیمانکاران وجود دارد.

پیمانکار برحسب تقاضا و انتخاب کارفرما باید پوشش دیوارهای منزل مورد را انتخاب کرده و اقدام به نوسازی آن نماید.

البته در برخی موارد، کارفرمایان انتخاب گزینه مناسب را بر حسب شرایط و دکوراسیون کلی نمای منزل به خود پیمانکار واگذار می کند. اما به طور کلی انتخاب پوشش مناسب در بازسازی دیوارهای منازل مسکونی، بستگی به سلیقه کارفرما، بودجه در نظر گرفته شده برای پروژه، طراحی داخلی منزل و غیره دارد.

بسیاری از پیمانکاران برای آنکه کارفرما قادر باشد راحت تر تصمیم و بگیرد و مورد مناسب را انتخاب کند، نمونه کارهای اجرا شده از قبل را به او نشان می دهند.

دیگر اصل مهم در بازسازی منازل مسکونی بازسازی داخلی منزل است. بازسازی داخلی منزل، علاوه بر آنکه به طور کامل نمای داخلی آن را تحت تاثیر قرار می دهد، موجب افزایش ایمنی بنا نیز می گردد. در بازسازی داخلی منزل باید تمام بخش های مختلف آن به صورت مجزا تعمیر و به روز شوند.

همانطور که مستحضر هستید؛ بخش های مختلف منازل مسکونی شامل سالن پذیرایی، اتاق های خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، و سایر موارد بوده که هر کدام از این بخش ها باید به صورت مجزا با رعایت استاندارهای لازم مورد بازسازی قرار بگیرند.

همچنین بخوانید : هزینه بازسازی ساختمان های اداری چقدر است؟

بازسازی منازل مسکونی

تفاوت بازسازی و نوسازی منازل مسکونی چیست؟

بسیاری از او افراد تصور می کنند که بازسازی و نوسازی یکی است. محض اطلاع این دسته از عزیزان، باید بگویم که با وجود شباهت های زیادی که بین دو پروژه بازسازی و نوسازی منازل مسکونی وجود دارد؛ این پروسه ساخت و ساز کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام نظامات و‌ قوانین مهندسی و قانونی خاص خود را دارند.

در نوسازی منازل، بنای اولیه به صورت کامل تخریب شده و از نو یک بنا که صفر تا صد آن جدید است به جای آن احداث می گردد. اما در بازسازی منازل مسکونی، بنای اولیه به صورت کامل تخریب نمی شود.

بلکه یک سری از تاسیسات آن همانند لوله کشی، برقی کشی، نمای داخلی، دیوار و غیر مورد بازسازی قرار گرفته و اسکلت اولیه بنا همچنان بر قوت خود باقی می ماند.

هنگامی که بحث نوسازی ساختمان مطرح می گردد، بنای اولیه به دلیل فرسودکی دیگر قابل سکونت نبوده و سلامتی ساکنان آن در معرض خطر قرار دارد. در صورتی در بازسازی منازل مسکونی که اغلب بر روی ساختمان های کلنگی و قدیمی که هنوز قابل سکونت بوده و از ایمنی مناسب بهره مند هستند، صورت می گیرد.

در بازسازی اغلب هدف اصلی مالک آن زیباسازی و مدرن کردن نمای داخلی منزل می باشد که بیشتر اشخاص تنوع طلب و مدرن گرا طرفداران این مقوله هستند. همچنین در بازسازی چهارچوب اولیه بنا همچنان به قوت خود باقی می ماند و فقط برخی از تاسیسات آن به روز و مستحکم می گردد.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان اداری

بازسازی منازل مسکونی به صورت حرفه ای

مهمترین مزیت های بازسازی منازل چیست؟

همانطور که گفتیم بازسازی منازل مسکونی یکی از پروژه های مهم ساخت و ساز هست. این فرایند به دلیل داشتن مزیت های خوب امروزه بیش از دیگر فرآیندهای ساخت و ساز مورد توجه فعالان این حوزه قرار گرفته است.

یکی از مهمترین مزیت های بازسازی منازل مسکونی صرفه جویی در هزینه می باشد. آن دسته از افرادی که عاشق تنوع و مدرن گرا هستند، به جای صرف وقت و زمان خود برای فروش منزل قدیمی و خرید بنای جدید، می توانند ملک خود را به یک شرکت پیمانکار ماهر بسپارند تا مطابق با سلیقه خود نمای آن را جدید و به روز کنند.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی

نتیجه گیری

بازسازی منازل مسکونی یک پروژه زیباسازی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار دارد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای تعویض ساختمان خود، با منازل نو ساخت که دارای طراحی داخلی به روز و نمای خارجی جدید هستند، با یک شرکت بازسازی قرار داد بسته و منزل خود را بازسازی نمایند.

ارسال نظر