گروه معماری بنیستا

اتاق خواب نئوکلاسیک ، دکوراسیونی ترکیبی

اتاق خواب نئوکلاسیک باید متناسب با سبک طراحی نئوکلاسیک صورت بگیرد. لازم به ذکر است که سبک نئوکلاسیک یک سبک ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک بوده و به نوعی المان های هر دو سبک در آن به چشم می خورند. در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با طراحی اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک صحبت کنیم. لطفا شما نیز تا انتهای مقاله با ما همراه شوید و بیاورید که چگونه می توان بهترین عناصر دو سبک مدرن و کلاسیک را در اتاق خواب خود پیاده کنید.

طراحی اتاق خواب نئوکلاسیک به چه صورت است؟

اتاق خواب نئوکلاسیک به نحوی صورت می گیرد که سادگی طراحی مدرن و جذابیت های طراحی کلاسیک را در بر دارد. بنابراین اتاق خوابی که به سبک نئو کلاسیک طراحی می‌شود، یک نوع طرح ساده و در عین حال شیک است. اتاق خواب نئوکلاسیک، به نوعی هم ساده است و هم ظرفت و زیبایی را در بر دارد. به همین دلیل اتاق خواب نئوکلاسیک جزو پرطرفدارترین سبک های طراحی بوده و همیه ویژگی های یک اتاق خواب ایده ال و آرامبخش برای یک خواب راحت را دارد. به طور کلی مهمترین ویژگی های اتاق خواب نئوکلاسیک به شرح زیر است.

  • بین قسمت های مختلف اتاق تعادل و هماهنگی وجود دارد

همانطور که مستحضر هستید یکی از اصول مهم طراحی کلاسیک اصل هماهنگی و تعادل بین بخش های مختلف آن است. اتاق خوابی که به سبک نئوکلاسیک طراحی می شود، این ویژگی سبک نئوکلاسیک را به عاریه گرفته و دارای یک نوع تعادل و هماهنگی است. به طور کلی توصیه می شود از قرار دادن مبلمان بیش از حد در اتاق خواب و شلوغ کردن فضا پرهیز کنید. زیرا این امر ارامش مورد نیاز در اتاق خواب را از بین برده و فضای آن را برای استراحت نامناسب می کند.

بنابراین بهتر است به جای مبلمان و سایر وسایل غیر ضروری در اتاق خواب به دنبال انتخاب لوازم ضروری و هچنین تاثیر گذار بر افزایش آرامش محیط بود که شامل موارد زیر هستند.

  • وسایل ضروری اتاق خواب خود را انتخاب کنید.
  • .تخت خوابی که دارای تزئینات زیبا عظیم و مجسمه ای نرم باشد
  • .دو پایه تخت خواب متناسب با تخت
  • کمد نیز جزو ضروریات اتاق خواب بوده و بهتر است به نوعی انتخاب شود که با سایر المان ها همخوانی داشته باشد.
  • یک میز قهوه با دو صندلی که جلوه ای لوکس به اتاق خواب می دهد.
  • انتخاب یک تخت خواب راحت برای بستر و استراحت

دومین ویژگی اتاق خواب  نئوکلاسیک در چهار چوب بستر آن نهفته است. در واقع مهمترین عنصر اتاق خواب تخت خواب آن است و هر میزان که دارای جذابیت باشد فضای اتاق خواب را شیک و جذاب تر می کند. در اتاق خوابی که به سبک نئوکلاسیک طراحی می شود ما به دنبال یک نمای بسیار مدرن یا بسیار لاکچری نیستیم. بنابراین باید تخت خوابی که برای آن انتخاب می کنیم حالت میانه داشته و افراط و تفریط در هر دو جنبه آن ممنوع است.

در واقع باید سعی کرد که با بهره بردن از سلایق شخصی از موارد ساده و پیش پا افتاده بهترین استفاده  را کرده و به نوعی آن ها را ارتقا داد. تخت خواب باید دارای قاب مستطیلی شکلی بوده و همچنین سرویس خواب آن نیز از پارچه های نرم و پرزدار تهیه شده باشد.

معمولا طبق اصول سبک طراحی نئوکلاسیک بهترین رنگ برای تخت خواب رنگ کرم روشن، چرم سفید و یا بژ است و هر کدام از رنگ های ذکر شده نیز برای قاب کامل تخت خواب انتخاب ایده الی به شمار می روند.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی 

  • ایجاد جلوه های نئوکلاسیک

مهمترین ویژگی های سبک نئوکلاسیک گچ بری هایی با هندسه ظریف و خطوط منحنی هستند که برای اتاق خواب نئوکلاسیک می توان جهت طراحی دیوارها به همراه کاغذ دیواری استفاده کرد. در واقع اصالت اصلی سبک نئوکلاسیک در ابزار گران بها و روحیه آرام آن نهفته است. بنابراین انتخاب عناصر آن برای اتاق خواب باید به نحوی صورت بگیرد که ویژگی های ذکر شده در آن جلوه داشته باشند.

همچنین بخوانید : بازسازی منازل مسکونی با برآورد قیمت + تضمین کیفیت 

  • روشنایی در اتاق خواب

معمولا اتاق خواب نئوکلاسیک دارای پنجره هایی است که با پارچه فراوان و سنگین قاب می شوند. رنگ انتخابی در این سبک برای پرده اتاق خواب نه باید خیلی تند باشد و نه خیلی ملایم بلکه در این زمینه نیز لازم است که انتخابی میانه داشت تا خللی به اصول سبک نئوکلاسیک وارد نشود.

همچنین در این سبک باید نور کافی را برای اتاق خواب در نظر گرفت. در واقع بهترین نور در اتاق خواب طراحی شده به سبک کلاسیک باید به نحوی نرم و مدام باشد و بتواند مبلمان موجود در اتاق خواب را ارتقا دهد.

همچنین بهتر است لامپ های تعبیه شده در اتاق به شکل هوشمند بوده و می توان به وفور از آن ها استفاده کرد. همچنین استفاده از همه سبک های روشنایی نظیر چراغ سقف چراغ کف چراغ رومیزی چراغ دیواری و غیره نیر در اتاق خوابی که به سبک نئوکلاسیک طراحی شده است بلامانع است.

همچنین بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک چیست؟ متفاوت با سبک کلاسیک 

نتیجه گیری

اتاق خواب نئوکلاسیک به نحوی طراحی می شود که دارای تلفیقی از ایده ال ترین سبک های مدرن و کلاسیک بوده و به نوعی منشا آرامش است. این سبک طراحی اتاق خواب به طور کلی بهترین سبک طراحی و چیدمان بوده و همواره کسانی که دستی در طراحی چیدمان و دکوراسیون داخلی دارند این مورد را به سایر سبک ها بیشتر ترجیح می دهند.

ارسال نظر